Przejdź do głównej zawartości

Identyfikacja wizualna – logo

Agencje reklamowe a także kreatywne oferują swoim klientom biznesowym kompleksowe usługi, które polegają w głównej mierze na tworzeniu spójnej identyfikacji wizualnej, której priorytetowym elementem jest logotyp firmy. Logo firmowe to znak graficzny, dzięki któremu firma jest identyfikowana. Warto być świadomym o tym, że spójna identyfikacja wizualna wpływa na utrwalenie wizerunku firmy, co przekłada się także na zwiększone zainteresowanie jej ofertą, dlatego trzeba dołożyć wszelkich starań, by opracowywane kampanie były spójne i tym samym utrwalały wizerunek przedsiębiorstwa na rynku.

Jak powinno wyglądać logo firmowe? Jak wspomniano wyżej, logo to znak graficzny, który jest znany z daną firmą a także jej działalnością. Co za tym idzie, logotyp powinien wyeksponować się nie tylko i wyłącznie estetycznym projektem, niemniej jednak również prostą budową, charakterystyczną szatą graficzną, jak także unikatowością, tak by nie mógł zostać pomylony z żadnym innym logotypem. Jak się okazuje, projektowanie logotypów wymaga nie tylko i wyłącznie umiejętności posługiwania się programami przeznaczonymi do grafiki wektorowej, niemniej jednak też kreatywności, pomysłowości, jak także gruntownej wiedzy z zakresu marketingu oraz promocji. Właśnie dlatego opracowywaniem zarówno identyfikacji wizualnej, jak również logotypów zajmują się zespoły, w których znajdziemy zarówno doświadczonych grafików komputerowych, jak również profesjonalistów z zakresu marketingu. Klientom przedstawianych jest kilka wariantów logotypu, tak aby wybrać ten rodzaj, który najbardz iej danemu klientowi odpowiada. Logotyp opracowywany jest w oparciu o założenia marketingowe i cele biznesowe klienta, niemniej jednak również nawiązuje do profilu działalności a także branży, w której funkcjonuje. Pamiętajmy, że tworzenie logotypu to proces kompleksowy, który wymaga nie tylko wiedzy, ale też doświadczenia i stosowania fachowych narzędzi.
Warto zobaczyć: logotyp firmy.